Blog17 🍅Moestuinieren, 🌿stilte opzoeken, 🚶‍♀‍💚 gezonder leven!

Lekker erop uit | BLOOMING3S COACHING
Lekker erop uit!

Dat is wat we willen volgens mijn lezers. In mijn vorige blog deed ik een oproep om inzichten van de afgelopen maanden te delen. Wat ik zo bijzonder mooi vind is dat de meeste inzichten met meer rust, stilte en tevredenheid te maken hebben. De wereld kan in mijn ogen ook zeker wat meer momenten van verstilling gebruiken.

Maar hoe zorg je ervoor dat je deze inzichten ook vasthoudt? Vooral straks als de wereld weer steeds verder op gang komt? Hoe voorkom je dat je vergeten bent wat je over jezelf hebt geleerd de afgelopen tijd? Dat je weer meegaat in de snelle wereld? Dat je niet meer stilstaat bij wat je voelt en wat je nodig hebt?

Tip 1: Omring je door mensen die al doen wat jij graag zou willen en zelfs ietsje meer

Zoek mensen op die al doen wat jij wilt. Zo heb ik de afgelopen tijd actief gezocht naar gelijkgestemden. Naar mensen die buiten zijn natuurlijk vinden. Die een treetje hoger gaan, zoals in de buitenlucht slapen en in buitenwater zwemmen als het koud is. Ik vind dat zooo cool, maar ben zelf nog niet zover. Maar het geeft energie om te zien, horen, lezen wat zij doen.

Of verbind je aan een groep mensen die hetzelfde willen. Zo heb ik ja gezegd om me te verbinden aan een groep met ondernemende vrouwen. Omdat het ondernemerschap best eenzaam is.

Tip 2: Maak iets voor jezelf dat je helpt herinneren

Hoe je het doet laat ik helemaal aan jou over. Al plak je een memo op je spiegel of schilder je op een doek. Maar maak iets voor jezelf dat je helpt herinneren aan wat je zo belangrijk vindt. Zet het neer op een plek waar je elke dag vaker langskomt. En je vergeet het écht niet.

Tip 3: Plan je ontspanning

Voor het geval dat je agenda straks weer dichtslibt… Doe de fijne dingen nú al op de momenten dat het straks ook gaat passen. Dan wordt het routine. En past het straks ook. Zo zonde als je nu al weet dat het straks weer gaat knellen op bijvoorbeeld de maandagochtend.

Tip 4: Vertel je omgeving wat je je hebt voorgenomen

Hé, je zou toch…… Best vervelend als je kind of partner dat tegen je zegt, maar oef…dan voel je je schuldig haha. En de volgende keer doe je het weer gewoon wél. Tis natuurlijk niet helemaal zuiver, want je moet het vooral doen omdat JIJ het wilt. Maar het helpt je net even dat duwtje de goede kant op.

Tip 5: Doe het sámen

Samen is veel gezelliger, dát weten we inmiddels haarfijn. Het beste inzicht dat we allemaal hebben gekregen. Hoe enorm we nu waarderen dat wat opeens niet of moeizaam meer kon of nog steeds niet kan. Maar samen voor een verandering gaan is zoveel fijner. Zo wil ik graag vaker de natuur in, maar alleen vind ik gewoonweg niet prettig. Vraag me niet waarom. Dús heb ik samen met mijn dochter afgesproken dat we om het weekend even de natuur ingaan. Camera en tekenspullen mee. Laat ons maar lekker waaien.

Tip 6: Sta eens vaker stil bij je gevoel: wat heb je nodig en waar ben je dankbaar voor

In de ochtend als je nog in bed ligt én vlak voor het slapen gaan. Dat zijn mooie momenten om even stil te staan bij je gevoel.

In de ochtend bij hoe je je voelt én wat jij die dag nodig hebt. Met hoe je wakker wordt, is waar je het die dag mee moet doen. Kun je maar beter even stilstaan bij wat je kunt doen (en wat dus ff niet) en wat je nodig hebt.

In de avond benoem je voor jezelf drie dingen waar je die dag dankbaar voor bent. Ook leuk om met je kind te doen trouwens. Je kunt er ook een mooi boekje van maken om eens terug te lezen.

Tip 7: volg mijn gratis mini-webinar op donderdag 25 juni “een eerste stap op jouw weg naar een nieuwe leefstijl”. Meld je aan via denise@deniseverwaard.nl.

#inzichten #zorggoedvoorjezelfd #rust #ontspanning #tips